Kommuner og ungdomsuddannelser

Skal vi løfte naturfagene sammen? I LIFE er vi meget interesserede i at indgå partnerskaber med kommuner og ungdomsuddannelser.

Life - Neurons

TÆT SAMARBEJDE MED KOMMUNER OG UNGDOMSUDDANNELSER

LIFE vil styrke børn og unges interesse for naturvidenskab. For at indfri den ambition skal vi arbejde tæt sammen med kommuner og ungdomsuddannelser, så vi kan sparre og hjælpe hinanden med at nå vores respektive mål.

Den viden, der ligger ude i kommunerne og på skolerne er vigtig, når vi udvikler vores LIFE Forløb, og når vi skal forankre vores læringsoplevelser hos landets elever, undervisere og skoleledere. Og vi håber, at vi med partnerskabsaftalerne kan skabe sammenhæng mellem skolernes operationelle behov, en kommunes eller ungdomsuddannelses strategi og LIFEs mission.

Vil du høre om mulighederne for at indgå et partnerskab med LIFE? Kontakt konsulent David Garde-Tschertok på DGT@novo.dk.

Eksempler på partnerskaber

Eksempel på kommunepartnerskab:

Eksempel på kommunepartnerskab:

LIFE OG HELSINGØR LØFTER NATURFAGENE

Helsingør er LIFEs første partnerkommune. Partnerskabet betyder blandt andet, at Helsingør Kommunes elever, lærere og pædagoger frem til afslutningen på skoleåret 2021/2022 skal prøve kræfter med de naturvidenskabelige LIFE Forløb og give LIFE en masse feedback på deres oplevelser.

Læs mere
Eksempel på partnerskab med ungdomsuddannelse:

Eksempel på partnerskab med ungdomsuddannelse:

LIFE SÆTTER TURBO PÅ NEXT-ELEVER

LIFE og NEXT Uddannelse København deler ønsket om at øge børn og unges interesse, motivation og dannelse inden for naturvidenskabens betydning og anvendelse. Derfor har LIFE og NEXT skrevet under på en partnerskabsaftale om at indføre LIFE Forløbet Turbovækst for skolens 10. klasser på Science-linjen.

Læs mere

Partnerskaber med LIFE skal bidrage til:

1

Et højere niveau af naturvidenskabelig almendannelse blandt børn og unge.

2

En øget interesse og motivation hos unge for at fordybe sig i naturvidenskab og dens anvendelse.

3

Et stærkere rekrutteringsgrundlag og en stigning i søgningen til STEM-retninger på ungdomsuddannelserne.