Undervisningsforløb
Undervisningsforløbene - LIFE Forløb - er kernen i LIFE. Forløbene udvikles med fokus på autentiske problemstillinger, som optager eleverne, og er knyttet til løsningen af store samfundsmæssige udfordringer.

Sådan fungerer vores forløb
Et LIFE Forløb består altid som minimum af et LIFE Kit, der er materialekasser med fysiske undervisningsmidler, som du booker gennem CFU, og platformen MY:LIFE med digitale undervisningsmidler og lærervejledning.
Når du har fundet dit ønskede LIFE Forløb, skal du blot trykke på “Book”. Herefter modtager du en e-mail, hvor vi guider dig igennem booking af LIFE Kit, og hvordan du tilgår MY:LIFE.
De første LIFE Forløb kan bookes nu. Du finder dem lige herunder:
Hvordan kan vi bruge enzymer som erstatning for kemikalier i industrien? Gå på jagt i naturen efter enzymer sammen med dine elever. Forløbet er målrettet mellemtrinnet i grundskolen og understøtter Fælles Mål for natur/teknologi.
Hvordan kan mikroorganismer og sensorteknologi hjælpe os med at producere mad nok til verdens voksende befolkning? Tværfagligt forløb målrettet udskolingen i biologi, fysik/kemi og geografi.
Hvordan kan katalyse hjælpe os med at producere mad nok til verdens voksende befolkning? LIFE Forløbet er målrettet udskolingen i grundskolen og understøtter Fælles Mål for fysik/kemi, biologi og geografi.
Hvorfor udvikler nogle celler sig til kræftceller? Hvordan kan man undgå, at det sker? Undersøg vejen fra strålingsskade til kræftcelle med udgangspunkt i en fiktiv atomulykke.

Om LIFE Forløb
Alle LIFE Forløb er udviklet med udgangspunkt i aktuelle samfundsudfordringer og understøtter et eller flere af FN’s verdensmål for bæredygtig udvikling. Forløbene bygger på tværfaglig undersøgelsesbaseret naturfagsundervisning og er udviklet i tæt samarbejde med skoler, virksomheder og forskningsmiljøer.
De enkelte LIFE Forløb er et supplement til den almindelig undervisning, og alle undervisningsforløbene lever op til relevante Fælles Mål i grundskolen og faglige mål på ungdomsuddannelserne.