GODE RÅD INDEN FORBEREDELSESUGEN
Det er snart forberedelsesuge, og i den forbindelse har vi lidt tips og tricks til dig, der gerne vil booke et LIFE Forløb.
Uge 26 er for de fleste lærere og undervisere den helt store forberedelsesuge. I den anledning vil vi gerne dele lidt praktiske informationer med dig, der plejer at booke vores undervisningsforløb i denne uge (hvilket vi selvfølgelig elsker!):
Husk at tjekke, hvornår du har temauger, vinterferie, terminsprøver, praktikuger m.m., inden du booker et forløb.
Hvis du vil booke besøg i et af vores LIFE Labs til mere end én klasse, så ring til vores support inden – vi hjælper dig med at finde sammenhængende besøgsdage.
Vi leverer som oftest LIFE Kits nogle dage før den ønskede startdato, så sørg for, at du er til stede til at sætte eventuelle kølevarer på køl.
Hvis du har ønsker til ændringer, annulleringer m.m. så send os en mail – vi svarer så hurtigt som muligt.
Sidst men ikke mindst: Book endelig gerne før uge 26, hvis det er muligt. Der er bedre chance for, at det ønskede forløb er ledigt :)
SÅDAN BOOKER DU ET LIFE FORLØB
Vi sidder klar til at hjælpe dig ved computeren og telefonen. Hvis du har spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os på tlf: 22 34 48 96 eller på information@life.dk
Læs vores guide til booking af et LIFE Forløb: https://life.dk/sadan-booker-du-et-life-forlob
Læs også de mest gængse spørgsmål og svar omkring vores forløb, booking m.m.: https://life.dk/life-support
FIND DIT LIFE FORLØB
3. KLASSE
NATUR/TEKNOLOGI
SOLSTRØM
Robotstøvsugere, el-løbehjul og smartphones. Vi er omringet af genstande, der bruger strøm – og det er svært at forestille sig en hverdag uden. I Solstrøm skal eleverne undersøge, hvad der bruger elektricitet i deres hverdag og bygge simple elektriske kredsløb. Eleverne kommer i forløbet også til at undersøge, hvordan de kan bruge en solcelle i en lampe, og hvornår en solcelle virker bedst.
8
Lektioner
4
Uger
5. KLASSE
TEKNOLOGIFORSTÅELSE
NATUR/TEKNOLOGI
MATEMATIK
Autopilot
Kan selvkørende biler løse fremtidens trafikudfordringer? I Autopilot skal eleverne undersøge teknologien bag selvkørende biler. Hvad er en sensor? Hvordan koder man en robot til at køre selv? Og hvilke overvejelser skal vi gøre os, før vi slipper selvkørende teknologi fri i vores gader?
14
Lektioner
3
Uger
6. KLASSE
NATUR/TEKNOLOGI
Enzymjagten
Enzymer findes i din krop og i naturen, og mange virksomheder arbejder på at finde nye enzymer, som de kan bruge i deres produkter. Enzymerne kan nemlig gøre produkterne billigere og mere miljøvenlige at lave. Ligesom virksomhederne, skal eleverne nu på jagt efter nye enzymer!
13
Lektioner
5
Uger
9. klasse
Biologi
Fysik/kemi
Geografi
Turbovækst
Turbovækst er et undervisningsforløb, der handler om katalyse, kunstgødning og bæredygtig produktion. I Turbovækst styrer eleverne i grupper hvert deres land, og deres opgave er at sikre, at deres lands befolkning ikke sulter. Det sikrer de ved at producere nok fødevarer til alle, der samtidig ikke skader klimaet eller miljøet.
25
Lektioner
5
Uger
10. KLASSE
FYSIK/KEMI
8-12 LEKTIONER/4-6 UGER
TasteMaster
Hvordan kan vi få flere til at spise sundt og efterleve kostrådene? Noget af svaret kan måske findes i gastrofysikkens verden. I TasteMaster skal eleverne undersøge madens fysik og kemi. Eleverne får mulighed for at afprøve forskellige metoder til at ændre smagsoplevelsen ved grøntsager, bælgfrugter og vand.
8
Lektioner
4
Uger
STX
HTX
KEMI B
3 MODULER A 90 MIN.
EXTRACTORS
Forestil dig en verden uden farve, duft og tekstur. Fødevarer og kosmetik ville se helt anderledes ud, hvis vi ikke havde tilsætningsstoffer, der udvindes ved ekstraktion. Men ekstraktion er en ressourcekrævende proces. I Extractors undersøger eleverne, hvordan de kan anvende deres egen viden fra laboratoriet til at optimere ressourceforbruget i den kemiske industri.
STX
HTX
Idræt B og biologi A/B
1 dags undervisning
Hjerteblod
Bevæger du dig nok? I Hjerteblod skal du opleve på egen krop, hvordan du måler og undersøger fysisk sundhedstilstand. I et fysiologisk laboratorium på LIFE Campus skal du og dine klassekammerater igennem en hel dag arbejde som sundhedsforskere og videreformidle jeres faglige viden og måleresultater gennem anbefalinger om motion, motivation og sundhed.